miercuri, 7 decembrie 2016

Partidele trebuie sa fie ecologiste

Sunt ecologista, fara sa fac parte dintr-un partid ecologist.De altfel, mi se pare neconcludent ca exista partide politice care se intituleaza "ecologiste", "verzi" etc. Consider ca oricare partid politic care se respecta si doreste sa ajunga la guvernare, este obligat sa se ocupe de protejarea naturii, reducerea poluarii, educatia in spiritul ecologiei a tuturor cetatenilor.

Imi pasa de planeta,de viitorul oamenilor pe pamant.Am facut chiar doua incercari de a sensibiliza cativa membri ai parlamentului,trimitandu-le doua proiecte de propuneri legislative privind reducerea poluarii cu pungi de plastic si reducerea risipei alimentare.Ambele inspirate din legislatia europeana, din directive europene,care trebuie implementate.Voiam sa ajut legislativul sa o ia inaintea executivului, pentru ca, dupa parerea mea de fost deputat, atunci cand esti membru al parlamentului, esti mult mai aproape de oameni decat cei din Palatul Victoria,care sunt,mai mult sau mai putin, birocrati. De prisos de spus ca propunerile mele nu au fost insusite. Prost construite,probabil,nu stiu pentru ca nu mi s-a raspuns.

Azi, la TV 5 Monde,vad parti ale Frantei inecate in smog si aflu masurile pe care primariile marilor orase amenintate de poluare: Paris, Strasbourg, le iau pentru a reduce acest pericol.Concret,in Paris azi circula numai masini cu numar de inmatriculare impar,politia vegheaza ca acest lucru sa se intample si sa sanctioneze pe recalcitranti. In schimb,sau in compensare,mijloacele de transport in comun sunt gratuite azi. Adica,daca am inteles eu bine ( si am inteles),exista anumite zile in care masinile pot circula selectionat dupa numarul de inmatriculare,zile in care folosirea mijloacelor de transport in comun este gratuita pentru toti, inclusiv pentru cei care nu au voie sa isi foloseasca masina proprie.

Voila, o idee si pentru noi,mai ales pentru marile orase in care, din cauza traficului rutier,smogul sufoca tot.A,se vor gasi multi care sa sara in sus si sa reclame caracterul "ceausist" al acestei masuri. Si se vor gasi si urechi dispuse sa se aplece la o asemenea prostie.
Ei, iata ca e mai europeana decat credem.

Niciun comentariu: